Wenn Bloggen erwachsen wird, …
… gibt es einen Artikel in Salon über die Six Apart-Gründer Ben und Mena Trott: “Blogging grows up”
Der Artikel liefert einen runden Ãœberblick über Six Apart und ihre populäre Blog-Software Movable Type, über die Anfänge und die Schwierigkeiten die 6A durch die Einführung neuer Lizenzbedingungen erfahren hat. Farhad Manjoo hat Angestellte, Kollegen und Konkurrenten interviewt. Insbesondere die Aussagen von Anil Dash (Vice President 6A) machen den Kurswechsel von MovableType in den letzten 6-9 Monaten deutlich: hin zu einem Profi-Tool mit großem “P”, dass in Unternehmen und Agenturen zum Einsatz kommen soll.
Einige interessante Auszüge aus dem Artikel:
When the folks at Six Apart talk about the promise of blogs and the future of Movable Type, they don’t talk about Instapundit or Talking Points Memo, two popular Movable Type blogs. Instead, they talk about law offices and media companies and software firms, and the benefits these businesses might see when their employees start blogging. […]
If the entire point of creating a blog is to talk about yourself, or to get people talking about you or the things you care about, then it matters what judgments people have formed about the particular blog tool you use. Traditionally, for instance, LiveJournal has been a place of closely connected teenagers; you could try, if you wanted, to publish your well-researched foreign policy musings on an LJ blog, but chances are not many people are going to take you seriously.
(gefunden via Jeffrey Veen und Notizen aus der Provinz)
Sorry, the comment form is closed at this time.