Kreativ geklaut mit Creative Weblogging
Ich habe gehört die Hamburger Premium-Content-Produzenten Creative Blogging rund um Torsten Jacobi haben sich beim Screendesign woanders inspirieren lassen.
Tssss. Wertutdennsowas.
Nachtrag 7.11.: Zum besseren Verständnis untenstehender Kommentare: übers Wochenende hatte die Website ein geringfügig anderes Aussehen…
Sorry, the comment form is closed at this time.
Wir ganz sicher nicht. Wir sind ehrliche Geschäftsleute und halten uns an alle Ukrainian Rules for the Protection, Assimilation and Copyrighttakeover of intellectual Properties. Wie so viele andere auch.
Großer Sport, Herr Dogfood!
Eure Umlaute sind falsch codiert. Ich bekomme unter Linux nur sehr merkwürdige Zeichen zu sehen. Und es heißt nicht “umgebrochen”, sondern “umbrochen”. Sorry. Beide Anmerkungen sind berufsbedingt :-)
Badehauben über Ficken.
Ich hab so gelacht.
Danke. Ehrlich!
Das: In Farbe!
nominiere ich hiermit für den Nobelpreis.
mikel
Na, da geht ja glatt einer ab :-)
Cool. Schön zu sehen, dass es doch noch leute gibt, die den ganzen Tag nix anderes zu tun haben. Du Arbeitslos? Na dann weiss ich ja endlich, wofür ich meine Abgaben bezahle… *lol*
Hallo Mike. Was für ein Stümper bist du denn, dass du einen ganzen Tag für das Umsetzen eines solchen Layouts bräuchtest? Ich hoffe keiner den man bezahlen muss.
[…] update zur Story über Creative Weblogging bei Blogbar.de >> weitere Artikel zu: flamewars […]
WeblogsInc plays dirty
Over at Calacanis blog Mr. Calacanis looses his head about our new design.
No doubt there are some similarities on the two web sites. Three boxes incorporate nicely the groups of people WeblogsInc and Creative Weblogging are both are serving to. But thatâ??s where it ends.
As Jason does know most of the ‘inspiration’ he takes comes from blogs out there and he uses these ideas into a common style sheet. That’s how web design works all over the world – no surprise here.
However he is going well over the edge here. His language is not only vulgar and defamatory but also disqualifying for someone in his position.
Is that the changed mindset of not being a startup anymore but feeling AOLish? Or is he just not clever enough to understand the implications?
First – it would have helped to tell us what problems you see there and we could worked it out. You deliberately chose not to.
Second – Jason take a look at the code or ask someone who understands it and discover on your own – no single line comes from WeblogsInc CSS or HTML code let alone any pictures.
Third – WeblogsInc is in no position to criticize others for alleged copying, given its own past behavior:
Guess who started an Outsourcing Weblog on March 2004?
Creative Weblogging on March 18th
http://web.archive.org/web/*/http://www.outsourcing-weblog.com
And guess who used the same name in their sidebar in April 2004?
WeblogsInc. From on April 13th
http://web.archive.org/web/*/http://outsourcing.weblogsinc.com
Coincidence?
Check out who started an RFID Weblog on February 8th 2004?
February 8th
http://www.rfid-weblog.com/50226711/welcome_to_the_rfid_weblog.php
Indexed first 16th of February at archive.org:
http://web.archive.org/web/20040216131331/http://www.rfid-weblog.com/
And on February 19th 2004 someone comes up with an RFID Weblog just out of the blue.
WeblogsInc.
http://rfid.weblogsinc.com/entry/7302076986564064/
http://web.archive.org/web/20040220020015/http://rfid.weblogsinc.com/
Going through CWs design for a minute you will realize we are serving 45+ sites that all pretty different from WeblogsInc. Besides that there are only that many ways to assemble a blog nowadays and most template designers are using similar techniques – no news for you.
So what’s next? You’ll sue weblogs out there that have a graphical header or have three columns? Or you’ll file a trademark on ‘blog network’? Or let AOL register blogosphere and license out the right to use this name? Or rename it to AOLsphere?
Creative Weblogging sites are made by dozens of professional bloggers and hundreds of Creative Reporters. We have no reason to copy in order to succeed.
Forget this PR stunt – do what you have done before – make your sites the coolest destination on the internet and stop stone throwing. Take down these accusations!
Hrm, Herr Calacanis sollte bei den Magenta-Jungs anfangen – die haben ähnliche Vorstellungen, was Ihnen gehört.
Postbote ist ja sooooo coool – kann seine Pressemitteilung nur in Englisch schreiben. Da friert’s einem ja.
Schon etwas lächerlich, wenn so ein – im Vergleich – winzig kleiner Blogverlag wie Creative-Weblogging meint, dass Weblogs Inc. ihn kopieren würde. Grössenwahn war ja schön öfters das Core Asset deutscher Internetunternehmer.
Eure Links sind ja alle kaputt. So wird das nie was mit den Millionen. Vor allem da ich mir gerade Walnussmarmelade bestellen wollte.
Hm, wie wär's dagegen mit einem Glas Walrossmarmelade? Hamwa grade im Angebot vonne guten Freundn ausm ukrainischn VC-Chat.
Wat soll’n der Spass so kosten? Ich waere ja einem Joint-Venture nicht abgeneigt, da koennten bestimmt voll die Synergien mit einem Merger ausgenutzt werden, wenn wir dann den envelope pushen…
Schönen Dank!
[url]javascript:alert(‘Die Adresse ist ein Fake, Stupid!’);[/url]
Torsten Jacobi ist echt ein Held.
!ich will css klauen!